30.05.2013

Sekulær Jøde vil sælge sin plads i Himlen.

Ari Mendel har sat sin plads i Himlen til salg på eBay.
Den Amerikansk Jøde, Ari Mendel, har udbudt sin plads i Himlen på internet-platformen eBay. Startprisen var 99 cents, men den steg hurtigt til 100.000$ "Jeg er afveget fra den lige vej og har gjort meget forkert i mit liv. Men tidligere holdt jeg mange bud som Ortodoks Yeshiva studerende", skrev Mendel i sit tilbud, hvorom det Ortodokse websted, Kikarhashabat, rapporterede.

"Selvom jeg i dag betragtes som en verdslig Jøde, så tjener jeg ingen fremmede guder og forsøger at hjælpe mennesker i nød. Så jeg er sikker på, at min plads i Himlen er meget værdifuld. Det var ikke så få love og befalinger, jeg holdt indtil tyveårsalderen." Derfor tillader han sig at sælge sin plads i Himlen. "Vær ikke nærig, elsk Jøderne, og få for den pris, I tilbyder, en plads i Himlen."

Køberen får en kontrakt, underskrevet af Mendel. Han lover køberen, at han vil holde de Jødiske bud og forordninger i fremtiden, så køberen ikke mister pladsen i Himlen. Den, der til sidst blev en streg i regningen for Mendel, var eBay: Online-platformen hævder, at den næste verden i Himlen ikke er begribelig, og derfor ikke kan sælges.

http://www.israelheute.com/Nachrichten/Artikel/tabid/179/nid/25758/Default.aspx?hp=readmore