17.08.2015

"Homofile kontrollerer media".

Fra Israeltoday.no/
16. august 2015.

Homofili ville ikke fått så mye oppmerksomhet eller så sterk grad av legitimering i den Jødiske staten, uten det grepet homomiljøet har på lokale medier. Dette i henhold til Bezalel Smotrich, det frittalende medlemmet av Knesset fra det høyreekstreme Jødiske Hjem-partiet.

I et intervju med Israelsk radio i forrige uke hevdet Smotrich at - det er en hel masse kjendiser, som figurerer i Israelske medier. Disse har mikrofonen og dikterer for oss alle, hva vi skal tenke, og hva vi skal si.

Tidligere har han kalt den siste Homoparaden Gaypride, som "en parade av styggedom." Smotrich forklarte, at han i svært lang tid har kjempet med, hvorfor homofili er blitt et så fremtredende tema i Israel.

- Tross alt, jeg er overbevist om, at 95 prosent av Israelske borgere heller ønsker, at barna skal etablere seg fantastiske familier og gi dem barnebarn. De aller fleste Israelerne ønsker vel, at deres barn skal være sunne, normale mennesker, insisterte Parlemetarikeren.

Smotrich sa, at svaret ligger i det faktum, at det er mange i det homofile miljøet, som finnes - blant de dusinvis av prominente kjendisene, som styrer media.

- Disse menneskene har en enorm makt og evne til å forme våre oppfatninger, sier han oppgitt.

- Naturligvis vil de ikke lytte til en ytring som meg. De ville kuttet meg etter en kvart setning, og jeg kommer dårlig ut, fordi jeg ikke kan forklare meg.